بانک آزمایشات تشخیص طبی علائم و نشانه های بیماری ها علوم آزمایشگاهی آنلاین تعیین ریسک بیماری قلبی
نمونه گیری در منزل یا محل کار با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینه
صفحه اصلی آزمایشگاه الکترونیک مقالات انتشارات آزمایشگاه جوابدهی آنلاین تالار گفتگو استخدام درباره ما












سرپایی

 پذیرش و جوابدهی

سیستم پذیرش آزمایشگاه کاملاً کامپیوتری بوده و توسط پرسنلی مجرب و صمیمی در برخورد با مراجعین، اداره می شود. این مرکز با هدف رفاه حال مراجعین، تضییع نشدن صف نوبت و جلوگیری از هر گونه خطا در پذیرش از امکانات ویژه ای سوده می برد.

شایان ذکر است این مرکز در میان همه ی مراکز تشخیصی، بهداشتی و درمانی استان قزوین، اولین آزمایشگاه موجود در سطح استان می باشد که مجهز به سیستم نوبت دهی الکترونیکی است. این سیستم که ترکیبی از دو سیستم نرم افزاری و سخت افزاری است، قابلیت نوبت دهی، نشان دادن صف انتظار، نشان دادن مدت انتظار تا رسیدن نوبت پذیرش فرد، گزارش وضعیت صف، حضور و غیاب پرسنل، نظرسنجی از مراجعین، شکایات و انتقادات و ده ها قابلیت دیگر را دارا می باشد.

همچنین در این بخش به منظور جلوگیری از هر گونه جابجایی نمونه های خون بیماران و خطاهایی از اینگونه، از دستگاه لیبل زن اتوماتیک استفاده شده و بر روی تمامی لوله های آزمایش بیماران بارکد نصـب می شود و از طرفی تمـام دستگـاه های بیوشیمـی و هورمـون مجهز به سیستم بارکد خوان (Bar Code Reader) می باشند.

قرائت خودكار باركد ، درصد خطا را از 1 در 300 مورد (قرائت انساني) به 1 در 100000 مورد كاهش داده است.

ساعت پذیرش:

پذیرش بیماران در این مرکز به صورت شبانه روزی و به سه طریق سرپایی، اورژانسی و بستری انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که جهت انجام برخی آزمایشات، مراجعین می بایست حتماً ناشتا بوده و در ساعات اولیه صبح مراجعه نمایند.

ساعات جوابدهی :

الف) مراجعین سرپایی:

 جهت آسایش هر چه بیشتر مراجعین محترمی که به صورت سرپایی پذیرش شده اند، جوابدهی از ساعت 14 الی 24 می باشد.

ب) بیماران بستری و اورژانسی:

این مرکز در بخش های مختلف خود مجهز به دستگاه های تمام اتوماتیک و با سرعت بسیار بالا می باشد، مثلاً در بخش هورمون دارای دستگاه تمام خودکار کمی لومینسانس Liaison با سرعت انجـام 180 تست تخصصی و فوق تخصصی در ساعت و دستگاه وایداس و در بخش بیوشیمی دارای دستگاه اتو آنالایزر BT3500  با سرعت 600 تست در ساعت می باشد؛ لذا کلیه آزمایشات اورژانسی از قبیل بیوشیمی، خون شناسی، آزمایش بارداری و حتی انواع تومورمارکرها، هورمونها و بیماریهای عفونی (مثل هپاتیت و ...) در اسرع وقت و ظرف مدت 30 دقیقه الی 120 دقیقه جوابدهی می شوند.